Skip to content

Ingredientele pivotării cu succes din offline în online

Criza actuală ne-a dat de ales să facem trecerea multor activități din offline în online cu o viteză mult mai mare, un sprint de care nu ne credeam în stare. În fapt, ne-a scos din zona de confort și acum tot ce avem de făcut este să scanăm cu grijă și de mai multe ori variantele pe care le avem în tot ce facem, așa încât să atingem noua țintă strategică actuală: continuitatea afacerilor.

Ei bine, trebuie spus încă de la început că nu totul este posibil în online: nu poți, de exemplu,  să faci aplicații de sudură în argon din scaunul tău confortabil din sufragerie, nici măcar practică agricolă din balconul apartamentului unde sunt plantate experimental diferite plante aromatice. Însă în fața acestor bariere din proximitate, reducerea interacțiunii umane impuse de măsurile stării de urgență ne fac constienți de cât de multe activități se pot face la distanță, de multe ori mult mai eficient și cu efecte mai mari.

Activitățile din domeniul comunicării, reurselor umane, vânzărilor, organizării de evenimente, ca să numim doar cateva segmente de activitate, trebuie să  pivoteze intr-o bună măsură pentru a fi continuate în palierele de eficență necesare, așa încât redăm mai jos câteva idei pe care să le aveți la îndemână în discuțiile cu partenerii și colegii de echipă:

  • separarea cât mai clară a activităților ce se pot desfășura în întregime în online și alocarea resurselor specifice, așa încât bugetele inițiale să nu fie afectate; desigur, trebuie făcută o analiză comparativă a tuturor activităților pe drumul lor critic, însă este esențială segregarea lor pentru a se putea adresa cu resurse adecvate cele online și cele offline
  • alegerea suportului tehnic prin care să se deruleze activitățile pivotate; sunt multe facilități oferite de platforme tehnice, gen Zoom, Skype, WhatsApp, etc, însă totul trebuie redus și simplificat, scopul este să se mențină interesul participanților și angajamentul pe durata sesiunilor și reducerea barierelor de interacțiune
  • dezvoltarea conținutului în jurul subiectului ales, a topicii adresate, utilizând mijloace moderne pentru a antrena, dezvolta și păstra interesul audienței la nivelul dorit înainte și după livrarea serviciilor; mesajelr pre-înregistrate, lecțiilr demo, sesiunilr Q&A sau sesiunilr de tip streaming sunt cel mai des utilizate ca raspuns al acestor industrii la criza actuală
  • nu în ultimul rând, componenta de marketing digital trebuie să fie în centrul atenției managerilor și să se alinieze scopului actual al tuturor antreprenorilor: continuarea activităților, restartarea unora si reinventarea altora.

Toate cele bune și mergem impreuna!

Together, We re-invent your event!