Skip to content

Ce digitalizam si ce nu?

Ideea titlului acestui articol mi-a venit cititnd in ultimele luni tot felul de stiri, despre evenimente si alte manifestari in mediul online despre ce trebuie sa faci cu afacerea ta, despre cum trebuie sa evealuzi rapid cum si in ce fel iti faci site pentru vanazare online …. dar hop asa un pic, mi-am zis?! Noi iarasi suntem pelicani si ciugulim toate firimiturile pe care le gasim? Dar poate eu sudez in mediu toxic? Cum oraganizez prezentarea pe site, cu un filmulet in care un coleg de-al meu isi desfasura activitatea si fac un montaj cu multe efecte, sau cum? Sau daca sunt brutar sau patiser cum explic ca se pune faina „cat cuprinde”? Ei bine, tot felul de consultanti au aparut ca ciupercile si toti povestesc de la client, la bancher, de la partener la angajat ca trebuie sa digitalizam, sa introucerm procese novatoare si maniera inteligenta de abordare la distanta. SI aici respir, iau o pauza din gandire si sterg totul din minte ca sa pot sa imi pun doar cateva intrebari si pe acelea rand: Ce fac eu de fapt? Clientul meu m-a parasit si nu mai vrea sa lucreze cu mine datorita distantarii fizice (a se nota ca nu folesesc distantare sociala, pentru ca ar fi o gogomanie!) sau Eu pot sa transfer toate activitatile operationale in oline? Sau Am un produs de calitate si acum tebuie doar sa il adaptez sau trebuie sa il imbunatatesc? Asa trebuie sa procedam si in etape, nu sa ne aruncam in bratele unui consultant dintr-o firma de digitalizare, dintr-o multitudine de alte firme, poate mai putin onorabile si care au mirosit o super oportunitate in faza asta cu „digitalizare” fortata.

Si noi am fost in aceeasi situatie si am procedat asa cum am spus anterior, mai intai ne-am oprit din agitatei, am evaluat cat am putut de corect si acoperitor situatia si am inceput sa ne punem aceleasi intrebari simpe si fara sa fie nevoie de foarte multa scoala sau ajutor de consultant senior. In cazul nostru a reiesit ca trebuie sa facem cateva miscari fine in raport cu oferta noastra curenta: sa adaptam oferta noastra si la alt tip de client (asta isnemnand ca am iesit din piata noastra curenta si am vizat alte categorii de clienti) dar am adaptat ofeta si la servicii online (adica am pastrat oferta clasica si oferim servicii la distanta, folosim platforme video de comunicare si sustinel clientii la fel ca inainte de aceasta pandemie).

Va incurajez si pe voi sa faceti acelasi lucru, iar daca aveti nevoie de un pic de ajutor sa nu ezitati deloc ca sa ne contactati. In polus, putem sa va sustinem si cu ajutorul colegilor nostrii experti in sociologie si psihologie aplicata in cazul in care mergeti mai departe cu evaluarea activitatii echipelor voastre. Mai sunt multe de spus, dar pe indelete putem povesti daca planifici un eveniment sau vrei sa faci parte din echipa noastra si ne apelezi.

Veni, vidi, dice! #remotedconferences