(Articol preluat si adaptat din World Economic Forum )
Să spunem doar: nu există nimic ideal ca studenții și profesorii să se ocupe în mod neașteptat de învățarea la distanță, așa cum au făcut milioane de oameni în timpul pandemiei de COVID-19.
Acestea fiind spuse, este posibil să existe un avantaj în ceea ce privește sălile de clasă virtuale și învățământul la distanță, pe care multe universități și școli în acest an universitar nu o fac, în diferite grade, din cauza coronavirusului. Deoarece studenții și profesorii ar putea fi nevoiți să compenseze provocările logistice, colaborarea online ar putea pregăti elevii de liceu cu genul de perspicace organizațională, inteligență emoțională și autodisciplină necesare carierelor moderne, în special cele care permit tendința în creștere de a lucra la distanță, echipe distribuite. Cu cât studenții stăpânesc mai repede aceste competențe, cu atât vor fi mai bine când vor ajunge pe piața muncii.
Mulți oameni au lucrat de acasă cel puțin o parte din timp înainte de COVID-19, iar pandemia nu a făcut decât să accelereze această realitate. În 2018, 70% dintre oameni la nivel global au făcut telecommutarea cel puțin o dată pe săptămână, iar 53% au lucrat în afara unui birou tradițional cel puțin jumătate din săptămână, potrivit International Workforce Group.
În SUA, deoarece pandemia a forțat mulți angajați să lucreze de acasă, angajatorii lor au fost încurajați de cât de productivă a rămas forța de muncă. Atât de mult încât până la 5 iunie 2020, 82% dintre cei 200 de lideri de afaceri din SUA chestionați de Gartner au declarat că intenționează să ofere angajaților opțiunea de a lucra de acasă cel puțin o parte din timp după pandemie; 47% au raportat că vor oferi telecommuting 100% din timp.
Angajatorii nu au fost singurii mulțumiți: un studiu din august 2020 al IBM Institute for Business Value (IBV) a descoperit că 67% dintre respondenții din SUA chestionați preferă să lucreze de acasă, cel puțin o parte din timp. Cincizeci la sută dintre respondenți doresc ca acesta să fie modul lor principal de lucru atunci când pandemia se termină.
Carierele tradiționale, asa numitele „joburi ale gulerelor albe” au fost primele care au oferit flexibilitate geografică, de lucru de oriunde, dar există o categorie în creștere de poziții profesionale care vor permite, de asemenea, telecommuting și vor oferi oportunități semnificative de a extinde accesul la cariere în creștere rapidă și bine plătite. Acestea sunt numite locuri de muncă „noile joburi”, care necesită adesea competențe specifice, solicitate, dobândite prin ucenicie sau acreditări obținute din cursuri abreviate postliceale, dar nu întotdeauna o diplomă tradițională de licență.
În aceste roluri, angajații se pot aștepta să lucreze în echipe virtuale dispersate geografic. Membrii acestor echipe vor trebui să știe să colaboreze eficient, să efectueze cercetări și analize online, să folosească resurse precum AI și cloud-ul, să stăpânească abilitățile de vorbire și de prezentare, să caute educație continuă, să exercite inteligența emoțională și să devină mai automotivați și mai proactivi.
Noile abilități de „guler”, atât moi, cât și dure, sunt într-adevăr solicitate. Un studiu din 2019 de la IBM IBV a constatat că abilitățile comportamentale au devenit chiar mai apreciate de directori decât perspicacitatea tehnică. De fapt, studiul a arătat că flexibilitatea și adaptabilitatea la schimbare sunt acum considerate cele mai importante, urmate îndeaproape de managementul timpului și capacitatea de a lucra eficient în medii de echipă. Echipele de telecommuting și distribuite solicită toate aceste talente.
Cu mult înainte de COVID-19, munca la distanță a devenit chiar o componentă a experienței de stagiu al studenților. De exemplu, în vara anului 2019, la o școală P-TECH afiliată IBM din Baltimore (parte a unei rețele de licee profesionale-tehnice publice din 24 de țări, co-fondată de IBM, care oferă mentorat, stagii plătite), stagiarii studenților de vară au lucrat din spațiul închiriat într-un incubator de afaceri. Au folosit instrumente de videoconferință și colaborare pentru a lucra cu colegii și managerii IBM din întreaga lume.
Daca ti-a placut artticolul preluat din World Economic Forum atunci continua sa citesti la https://www.weforum.org/agenda/2020/09/unexpected-benefits-virtual-education si apoi intra aici si iti vom trimite si alte articole.
