Skip to content

Abilitatile necesare pentru modul de lucru hibrid

Abilitatile necesare pentru modul de lucru hibrid

Postarea de astazi va incepe o suita de 4 articole cu privire la noile abilitati si competente pe care trebuie sa le avem neaparat in viitorul apropiat ca sa asiguram continuitatea locului de munca, dar si translatarea catre noi forme de activitate. Abunda studiile cu privire la asteptarile managerilor si expertilor in learning&developemnt cu privire la strategiile de invatare, la noile competente care trebuie sa fie dezvoltate pentru noua era a locurilor de munca hibride. Intre aceste rapoarte o lumina mai mare in aceasta problematica a fost adusa de studiul publicat anul trecut de catre platforma de educație online LinkedIn Learning care a chestionat peste 1.200 de profesioniști în învățare și dezvoltare (L&D) și aproape 900 de cursanți si a analizat perspectivele comportamentale despre modul în care oamenii își folosesc platforma și a realizat interviuri cu mai multi lideri.

Rezultatele au fost spectaculoase, oamenii au reactionat la situatia nou creata si au incercat sa elimine imprevizibilul prin cautare de noi si noi informatii, sa evalueze si sa stabileasca noi parametrii ale actiunilor de inteprins zilnic pentru a-si realiza activitatile, atinge obiectivele si a asigura rezultatele planificate.

Daca vrei mai multe detalii ale raportului poti sa parcurgi in liniste rezultatele aici https://learning.linkedin.com/resources/workplace-learning-report mai jos am extras cateva dintre cele mai importante tendinte si idei ce sunt imbrastisate si in anul 2022, dovada faptului ca lucrurile bune se intampla si au continuitate:

  1. În fiecare țară acoperită de sondaj, profesioniștii din L&D au numit reziliența și fluența digitală – tradusa prin acea deținere de abilități tehnologice necesare pentru a naviga într-o lume din ce în ce mai digitală – drept cele mai importante abilități din acest an.

S-ar putea să nu fie o surpriză, având în vedere ceea ce s-a întâmplat în lumea muncii în ultimul an. Comunicarea între echipe la distanță sau distribuite, inteligența emoțională și colaborarea interfuncțională completează primele cinci abilitati iesite la iveala din aceste interviuri.

  • Perfecţionarea şi recalificarea sunt principalele zone de interes

Raportul Forumului Economic Mondial privind viitorul locurilor de muncă a constatat anul trecut că, datorită pandemiei, ceea ce era considerat viitorul muncii a ajuns deja in aplicare. Până în 2025, automatizarea și o nouă diviziune a muncii între oameni și mașini vor perturba 85 de milioane de locuri de muncă la nivel global. Dar, pe măsură ce economia și piețele muncii evoluează, vor fi create 97 de milioane de noi roluri, oamenii având un avantaj în sarcini precum management, luare a deciziilor, comunicare și interacțiune. Și 50% dintre cei care urmează să rămână în rolurile lor actuale în următorii cinci ani vor avea nevoie de recalificare.

  • Managerii reprezinta  o „armă secretă” pentru dezvoltarea abilităților

Aproape jumătate dintre profesioniștii din L&D lucrează cu managerii pentru a ajuta la dezvoltarea abilităților în forța de muncă, se arată în Raportul de învățare la locul de muncă. Ca parte a acestui lucru, companiile își îmbunătățesc abilitatile managerilor pentru a avea conversații semnificative despre carieră cu subordonații lor direcți (utilizarea datelor pentru a identifica lipsurile de competențe, căutarea de feedback pentru a putea înțelege ce abilități să-și dezvolte și lucrul îndeaproape cu echipa executivă a organizației lor pentru a alinia programele de competențe la strategia de afaceri).

  • Învățarea este mai captivantă atunci când se face ca o echipă

Învățarea bazată pe comunitate crește implicarea – in mare măsură, potrivit raportului. S-a constatat că participantii care folosesc funcții sociale, cum ar fi întrebări și răspunsuri sau grupuri de învățare, au vizionat de 30 de ori mai multe ore de conținut de învățare decât cei care nu au urmărit. Iar 91% dintre profesioniștii din L&D au spus că echipele care învață abilități noi împreună au mai mult succes. O majoritate covârșitoare a fost, de asemenea, de acord că învățarea bazată pe comunitate ajută la construirea unui sentiment de apartenență la o organizație.

5. Directorii recunosc din ce în ce mai mult importanța L&D

Când conducerea de top se află în spatele învățării, se arată în raport, cursanții sunt mai implicați, iar programele au un impact mai mare. Cu toate acestea, în ediția din 2020 a Raportului de învățare la locul de muncă, doar 27% dintre profesioniștii din L&D au spus că directorii lor executivi sunt campioni activi ai învățării. Așa cum s-a întâmplat în atâtea domenii ale vieții, pandemia a schimbat acest lucru dramatic. Liderii L&D s-au mișcat rapid pentru a ajuta angajații să gestioneze trecerea la munca de la distanță, rămânând în același timp productivi. Și directorii au luat notă – în martie 2021, 62% dintre profesioniștii din L&D au fost de acord că directorii lor sunt campioni activi ai învățării. Între timp, 64% dintre cei chestionați au fost de acord că L&D a trecut de la un „drăguț de a avea” la o „trebuie de a avea” în 2021.

6. Generația Z învață mai multe. Mult mai mult!

„Dacă vrei cu adevărat să motivezi un angajat mai tânăr”, spune raportul, „atunci concentrează-te pe creșterea carierei.” Majoritatea (76%) dintre cursanții din Generația Z, cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, consideră că învățarea este cheia unei cariere de succes. Și, ca urmare a pandemiei, acum învață mai mult ca niciodată.

Pe cursant, au urmărit cu 50% mai multe ore de conținut de învățare pe LinkedIn Learning în 2020 decât în 2019. Și mai mult de două treimi au raportat că au petrecut mai mult timp pentru a învăța. Daca si tie iti place sa fii la curent cu tot ce insemana invatare si dezvoltare atunci te indemn sa distribui mai departe colegilor si prietenilor tai acest articol si noi iti vom trimite in continuare si alte noutati.